среда, 25 января 2017 г.

Про  науково-методичне забезпечення
інноваційних  напрямів    роботи  з  педагогічними    кадрами

26 грудня 2016 відбулося засідання науково-методичної ради Полтавського районного методичного кабінету. Одним із важливих  питань роботи  стало  питання науково-методичного забезпечення інноваційних та експериментальних напрямів роботи з педагогічними кадрами. Ю.Рощак, методист предметів художньо-естетичного циклу районного методичного кабінету,  презентувала свою роботу з педагогічними працівниками.
Інноваційна діяльність педагогів – основний напрям реалізації реформ в освіті. Науково-методичне забезпечення інноваційних  напрямів    роботи      з учителями освітньої галузі «Мистецтво» здійснюється шляхом:  
·  вивчення та впровадження педагогічних інновацій, новітніх художньо-педагогічних технологій в педагогічній системі роботи вчителів;
·  формування предметних мистецьких та ключових компетентностей для особистісного розвитку вчителів.
Учителі мистецьких дисциплін активно впроваджують елементи сучасних освітніх технологій, у тому числі й художньо-педагогічних: інтегративних (авт. Л.Масол), проблемних (авт. М.Махмутов), інтерактивних (авт. О.Пометун, Л.Пироженко), проектних (за О.Пєхотою): індивідуальні, групові та колективні проектні завдання;  ігрових (авт. Д.Ельконін, В.Коваленко, Б.Нікітін, П.Підкасистий. М.Стронін та ін), інформаційно-комунікаційних (авт. Г.Селевко), особистісно орієнтованого навчання (авт. С.Подмазін). 
Відповідно до плану роботи РМК сплановано діяльність районних методичних об’єднань учителів музичного, образотворчого мистецтва, художньої культури. Проблемами, над якими працюють РМО:
·  «Формування предметних мистецьких компетентностей учнів на уроках музичного мистецтва шляхом використання інноваційних художньо-педагогічних технологій»;
·  «Формування предметних мистецьких компетентностей учнів на уроках образотворчого мистецтва шляхом використання інноваційних художньо-педагогічних технологій»;
·  «Формування цінністно-смислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних та інформаційних компетенностей учнів у процесі опанування надбань української та зарубіжної культури».
У рамках  засідань  РМО організовано виступи  вчителів з досвіду їх роботи,  ознайомлено з інноваційними художньо-педагогічними технологіями, авторськими методиками (О.Стрельникової, В.Ємельянова, Д.Огороднова тощо), проведено майстер-класи для вчителів:   
- музичного мистецтва: «Використання авторських творів на уроках музичного мистецтва»  (Лимар С.О., вчитель Судіївської ЗОШ І-ІІ ст.); «Казкові пазли» (Гнатенко І.В., Щербанівський НВК), «Вправи на вироблення вокально-хорових навичок» (Гасенко Л.І., Горянська ЗОШ І-ІІІ ст.);
- образотворчого мистецтва «Лялька-мотанка (вузлова з ниток)» – Рощак Ю.В., методист РМК;
- художньої культури  «Організація практичної творчої  роботи на уроках художньої культури у 9-11 класах. Виготовлення театральних масок» – (Наливайко Н.О., Розсошенська гімназія).



Вчителі художньо-естетичного циклу – постійні учасники засідань авторських творчих майстерень, школи фахового зростання вчителів мистецьких дисциплін на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної  освіти  ім. М.В.Остроградського. Ю.Рощак – учасник  вебінарів  онлайн-проекту видавництва «Ранок»  «Інтерактивна школа творчого вчителя», інтернет-форуму X Всеукраїнської школи новаторства  керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників післядипломної педагогічної освіти (15.06.2016 р., м.Рівне), член зональної школи новаторства освітян м.Полтава та Полтавського району.


 Активні учасники проекту «Інформаційна районна система освіти» вчителі: Олефіренко Н.Г. (Абазівська ЗОШ І-ІІІ ст.), Прохоренко С.М. (Рунівщинська ЗОШ І-ІІІ ст.), Павленко Т.А. (Тахтаулівський НВК), Гасенко Л.І., Крисько Л.В.  (Горянська ЗОШ І-ІІІ ст.), Однолько О.І., Гнатенко І.В. (Щербанівський НВК), Бречко А.І. (Бричківський НВК), Ашуркіна І.П. (Терешківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Ночовна К.І. (Калашниківський НВК), Богомаз Ю.І. (Новоселівська ЗОШ І-ІІІ ст.).
Учителі-предметники розроблять власні електронні продукти, що відображають бачення вчителя щодо викладання конкретного предмета, дають можливість формувати базу педагогічного професійного досвіду, допомагають учителю самовдосконалюватися і передавати досвід іншим. Зокрема, персональний блог має Гнатенко І.В., учитель музичного, образотворчого мистецтва Щербанівського НВК (http://gnatenkoi.blogspot.com), веб-сайти –  Ночовна К.І., вчитель художньої культури Калашниківського НВК, (https://sites.google.com/site/pedagogicnijprostir/home) та Бородай  Л.М., вчитель образотворчого мистецтва Терешківської ЗОШ І-ІІІ ступенів (http://agrobz.ucoz.ua).
Методична робота триває в он-лайн режимі  на персональному блозі Рощак Ю.В., методиста предметів художньо-естетичного циклу (http://yuliaroshchak.blogspot.com), де розмішено інформацію щодо нормативно-правової  бази, навально-методичного забезпечення, науково-методичного супроводу учителів, висвітлено роботу районних методичних об’єднань, творчих груп, матеріали з досвіду роботи вчителів мистецьких дисциплін. 
Створено та наповнюються відповідною інформацією блоги вчителів художньої культури.  
Продовжується формування банку даних кращого педагогічного досвіду вчителів.
Таким чином, науково-методичний супровід інноваційної діяльності педагогічних працівників художньо-естетичного циклу передбачає:


Комментариев нет:

Отправить комментарий