Про науково-методичне забезпечення
інноваційних напрямів роботи
з педагогічними кадрами
26 грудня 2016 відбулося
засідання науково-методичної ради Полтавського районного методичного кабінету.
Одним із важливих питань роботи стало питання науково-методичного забезпечення
інноваційних та експериментальних напрямів роботи з педагогічними кадрами. Ю.Рощак, методист предметів художньо-естетичного циклу районного
методичного кабінету, презентувала свою роботу з педагогічними
працівниками.
Інноваційна
діяльність педагогів – основний напрям реалізації реформ в освіті. Науково-методичне забезпечення інноваційних напрямів
роботи з учителями освітньої
галузі «Мистецтво» здійснюється шляхом:
· вивчення та впровадження
педагогічних інновацій, новітніх художньо-педагогічних технологій в
педагогічній системі роботи вчителів;
· формування предметних мистецьких та
ключових компетентностей для особистісного розвитку вчителів.
Учителі мистецьких дисциплін активно
впроваджують елементи сучасних освітніх технологій, у тому числі й художньо-педагогічних: інтегративних (авт. Л.Масол), проблемних (авт.
М.Махмутов), інтерактивних (авт. О.Пометун, Л.Пироженко), проектних (за
О.Пєхотою): індивідуальні, групові та колективні проектні завдання; ігрових (авт. Д.Ельконін, В.Коваленко,
Б.Нікітін, П.Підкасистий. М.Стронін та ін), інформаційно-комунікаційних
(авт. Г.Селевко), особистісно орієнтованого навчання (авт. С.Подмазін).
Відповідно
до плану роботи РМК сплановано діяльність районних методичних об’єднань
учителів музичного, образотворчого мистецтва, художньої культури. Проблемами,
над якими працюють РМО:
· «Формування
предметних мистецьких компетентностей учнів на уроках музичного мистецтва
шляхом використання інноваційних художньо-педагогічних технологій»;
· «Формування
предметних мистецьких компетентностей учнів на уроках образотворчого мистецтва
шляхом використання інноваційних художньо-педагогічних технологій»;
· «Формування
цінністно-смислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних та
інформаційних компетенностей учнів у процесі опанування надбань української та
зарубіжної культури».
У рамках
засідань РМО організовано виступи вчителів з досвіду їх роботи, ознайомлено з інноваційними художньо-педагогічними
технологіями, авторськими методиками (О.Стрельникової, В.Ємельянова, Д.Огороднова тощо), проведено майстер-класи для
вчителів:
- музичного
мистецтва: «Використання авторських творів на уроках музичного
мистецтва» (Лимар С.О., вчитель
Судіївської ЗОШ І-ІІ ст.); «Казкові пазли» (Гнатенко І.В., Щербанівський НВК),
«Вправи на вироблення вокально-хорових навичок» (Гасенко Л.І., Горянська ЗОШ
І-ІІІ ст.);
- образотворчого мистецтва «Лялька-мотанка (вузлова з ниток)» – Рощак Ю.В.,
методист РМК;
- художньої
культури «Організація практичної творчої роботи на уроках художньої культури у 9-11
класах. Виготовлення театральних масок» – (Наливайко Н.О., Розсошенська
гімназія).
Вчителі
художньо-естетичного циклу – постійні учасники засідань авторських творчих
майстерень, школи фахового зростання вчителів
мистецьких дисциплін на базі Полтавського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського. Ю.Рощак – учасник вебінарів онлайн-проекту видавництва «Ранок» «Інтерактивна школа творчого вчителя», інтернет-форуму X Всеукраїнської школи
новаторства керівних,
науково-педагогічних і педагогічних працівників післядипломної педагогічної
освіти (15.06.2016 р., м.Рівне), член зональної школи
новаторства освітян м.Полтава та Полтавського району.
Активні учасники проекту «Інформаційна районна система освіти» вчителі: Олефіренко Н.Г.
(Абазівська ЗОШ І-ІІІ ст.), Прохоренко С.М. (Рунівщинська ЗОШ І-ІІІ ст.), Павленко Т.А. (Тахтаулівський
НВК),
Гасенко Л.І., Крисько Л.В. (Горянська ЗОШ І-ІІІ ст.), Однолько О.І., Гнатенко
І.В. (Щербанівський НВК), Бречко А.І. (Бричківський НВК), Ашуркіна І.П.
(Терешківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Ночовна К.І. (Калашниківський НВК), Богомаз Ю.І.
(Новоселівська ЗОШ І-ІІІ ст.).
Учителі-предметники
розроблять власні електронні продукти, що відображають бачення вчителя щодо
викладання конкретного предмета, дають можливість формувати базу педагогічного
професійного досвіду, допомагають учителю самовдосконалюватися і передавати
досвід іншим. Зокрема, персональний блог має Гнатенко І.В., учитель музичного,
образотворчого мистецтва Щербанівського НВК (http://gnatenkoi.blogspot.com), веб-сайти
– Ночовна К.І., вчитель художньої
культури Калашниківського НВК, (https://sites.google.com/site/pedagogicnijprostir/home) та Бородай Л.М.,
вчитель образотворчого мистецтва Терешківської ЗОШ І-ІІІ ступенів (http://agrobz.ucoz.ua).
Методична
робота триває в он-лайн режимі на персональному блозі Рощак Ю.В., методиста предметів художньо-естетичного
циклу (http://yuliaroshchak.blogspot.com), де розмішено інформацію щодо
нормативно-правової бази,
навально-методичного забезпечення, науково-методичного супроводу учителів,
висвітлено роботу районних методичних об’єднань, творчих груп, матеріали з
досвіду роботи вчителів мистецьких дисциплін.
Створено та наповнюються відповідною інформацією блоги вчителів художньої культури.
Створено та наповнюються відповідною інформацією блоги вчителів художньої культури.
Продовжується
формування банку даних кращого педагогічного досвіду вчителів.
Таким чином, науково-методичний супровід інноваційної діяльності педагогічних працівників художньо-естетичного циклу передбачає:
Комментариев нет:
Отправить комментарий