ППД

Передовий педагогічний досвід


     Передовий педагогічний досвід (далі ППД) – оптимальна педагогічна діяльність, у процесі якої використовуються оригінальні форми, методи, прийоми, засоби, технології навчання та виховання, нові способи систематизації відомих форм, методів, прийомів та засобів, що забезпечує стійкі позитивні результати у практичному розв’язанні актуальних педагогічних проблем. 
Метою виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду є теоретичне осмислення, використання на практиці та популяризація передової педагогічної ідеї. Основними завданнями є стимулювання творчих пошуків педагогів, сприянні розвитку педагогічної майстерності, педагогічних здібностей, розвитку педагогічної науки.
     Важливим у діяльності методичної служби своєчасно виявити, оцінити оригінальне, нове і перспективне в роботі вчителя, створити умови для впровадження його в практику. Виявлення та вивчення ППД передбачає:
- визначення об’єкта  передового досвіду;
- аналітичну оцінку вихідних матеріалів;
- систематизацію відомостей про передовий досвід та комплектування довідково-інформаційних матеріалів.
Об’єкт для вивчення передового досвіду обирається на підставі:
-  аналізу матеріалів про переможців  конкурсів  фахової майстерності, творчих конкурсів мистецького спрямування; 
- відомостей про прийоми і методи роботи вчителів;
- відвідування уроків, заходів, майстер-класів;
- вивчення стану викладання предметів художньо-естетичного циклу;
- анкетування вчителів;
- засідань районних методичних об’єднань;
-  матеріалів семінарів, конференцій за участю вчителів музичного, образотворчого мистецтв, художньої культури; 
- інформаційних, методичних матеріалів, авторських розробок учителів.

     З метою вивчення системи роботи вчителя  та поширення ППД розробляється певний алгоритм організації роботи методиста:

1. Вибір об’єкта для вивчення передового досвіду.
2. Підготовка плану роботи з питань виявлення, вивчення, узагальнення та поширення ППД учителів.
3. Вивчення досвіду  роботи вчителя художньо-естетичного циклу  (за окремим планом, що додається).
4. Узагальнення передового педагогічного досвіду вчителя.
5. Подання  узагальнюючих матеріалів на засідання науково-методичної ради районного методичного кабінету для розгляду,  обговорення та схвалення рішення щодо поширення ППД.

План вивчення системи роботи вчителя художньо-естетичного циклу

1. Збір інформації про роботу вчителя:
відвідування  та аналіз  системи уроків за певною темою в певному класі (можливість побачити діяльність учителя в умовах певної педагогічної технології, якою він користується);  в паралельному класі (для порівняння психолого-педагогічних підходів учителя до класів із різним рівнем успішності); в старших та молодших класах (для виявлення вміння вчителя враховувати вікові особливості учнів під час вибору тих чи інших методів і форм роботи на уроці);
відвідування позакласних заходів;
вивчення  навчальної документації та матеріалів  учителя: поурочні та календарні плани,  матеріали самоосвітньої роботи,  класні журнали, робочі учнівські зошити, дидактичний матеріал, матеріали контрольно-аналітичної діяльності адміністрацій шкіл тощо;
проведення бесіди з учителем, адміністрацією навчального закладу, керівником шкільного методичного об’єднання; 
збір інформації щодо участі у позакласній роботі (організація конкурсів, виставок, екскурсій, участь у Всеукраїнському конкурсі-захисту науково-дослідницьких  робіт  учнів-членів   МАН   України, творчих конкурсах різних рівнів тощо);
проведення контрольних зрізів знань учнів (з навчального предмету «Художня культура»);
анкетування учнів.
2. Узагальнення вивчення системи роботи вчителя:
підготовка узагальнюючого документа;
розгляд питання стосовно вивчення системи роботи вчителя на засідання районних методичних об’єднань;
впровадження педагогічного досвіду в практику роботи вчителів;
створення сприятливих умов для розвитку творчості вчителів;
заповнення картки обліку об’єкту перспективного досвіду;
занесення перспективного досвіду вчителя до районного банку даних об’єктів ППД;
розміщення авторських матеріалів у районній колекції цифрових освітніх ресурсів.

Методичні рекомендації щодо оформлення методичних розробок на присвоєння (на відповідність раніше присвоєній) кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»

Додаток 1 Картка обліку об’єкту перспективного досвіду.

Додаток 2 Бюлетень ВАК України №3, 2008р. (приклади оформлення бібліографічного опису)




Комментариев нет:

Отправить комментарий